This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Jean-François Antonioli
Jean-François Antonioli, rođen je u Lausannei, Švicarska, 1959. Nakon studija kod Fausta Zadre, učenika legendarnog Vincenza Scaramuzze, i dobivanja Prve nagrade za virtuoznost na Konzervatoriju u Lausannei, produbio je svoje umjetničko znanje više od 3 godine s Pierreom Sancanom u Parizu. Zajedno s ovim ključnim profesorima u njegovu razvoju, još dva susreta imala su presudan utjecaj na ostatak njegova života: Bruno Seidlhofer, kao predstavnik bečkog stila, i Carlo Zecchi (Rim, Italija), i sam Busonijev i Schnabelov učenik, koji će nadahnuti Antoniolija da odsvira 21 Mozartov klavirski koncert.
Kao pijanist pozivan je da nastupa, solo ili s orkestrom, u glazbenim središtima diljem Europe, Izraela i Kanade. Njegov debi u SAD-u bio je 1991. s Nacionalnim simfonijskim orkestrom u Washingtonu, DC. Nastupao je na brojnim međunarodnim festivalima kao što su Montreux-Vevey, Luzern, Orpheum Soloists u Bad Ragazu, Radio-France u Montpellieru, Jeunesse Festival u bečkom Konzerthausu, festivali Merano i Sorrento u Italiji, Dubrovačke ljetne igre, Zadarski i Varaždinski festival u Hrvatskoj, Beogradski Proleni Pijanistički Festival u Srbiji, Pecs Napok u Mađarskoj, Enescu i Lipatti u Bukureštu, Lanaudière u Montréalu, Québec Festival d’Eté, Birmingham Festival of Arts i Wolf Trap u Washingtonu. Njegove radijske nastupe prenijeli su Europska radio zajednica i Zajednica javnih radija francuskog govornog područja.
Snimio je 20 različitih CD-a. Njegove klavirske snimke za izdavačku kuću Claves uključuju Debussyjeva 24 preludija, kao i djela Busonija i Joachima Raffa (1822.-82.) s Komornim orkestrom iz Lausanne pod ravnanjem Lawrencea Fostera. Posvećena djelima Franka Martina za klavir i orkestar, njegova prva ploča odmah je odlikovana “Grand Prix du Disque de l’Académie Charles Cros” u Parizu 1986., prije nego što je odabrana za IRCA u New-Yorku, zajedno s dvadeset najboljih ploča godine, prema pedesetak kritičara iz cijeloga svijeta.
Svoju dirigentsku djelatnost započeo je 1988. Od 1993. do 2002. bio je glavni gost-dirigent Temišvarske filharmonije (Rumunjska), s kojom je obišao nekoliko europskih zemalja i Brazil. Često preuzima i dirigentsku i solističku ulogu, kao u cjelovitim Mozartovim koncertima, ali i koncertima Bacha, Haydna pa čak i Chopina. U travnju 1995. u Atheneumu u Bukureštu, UNESCO i rumunjsko ministarstvo obrazovanja uručili su mu medalju Dinu Lipatti “kao znak visokog poštovanja”.
S Temišvarskom filharmonijom snimio je nekoliko ploča: 2 Mozartova klavirska koncerta za izdavačku kuću Claves; De Profundis Jeana Perrina, Koncert za klarinet Carl-Maria von Webera (solo dionica: Frédéric Rapin); za Timpani u Parizu dvije svjetske prve snimke: Amphion Arthura Honeggera i L’Impératrice aux rochers (pod pokroviteljstvom legendarnog Paula Sachera) te Geharnischte Suite i Brautwahl Suite Ferruccia Busonija. S Luksemburškim filharmonijskim orkestrom, snimka simfonijskih djela Jeana Crasa (1879.-1932.) nagrađena je s 5 dijapazona od strane poznatog francuskog istoimenog časopisa i još jednom “Grand Prix du Disque de l’Académie Charles Cros” (1997. ). Nedavno je ravnao 4 koncerta Jeana Perrina (klavir, violina, violončelo, trombon) s izvrsnim solistima i Kammerakademie iz Potsdama (Njemačka).
Antonioli vodi klasu virtuoznosti na HEMU Vaud Valais Fribourg (Haute Ecole de Musique, bivši Konzervatorij u Lausannei) gdje je i voditelj Odsjeka za klavir. Drži majstorske tečajeve od 1986. na otoku San Giulio na jezeru Orta u Italiji, na Glazbenoj akademiji u Sionu, Švicarska (Tibor Varga Festival, 1991.-94.), na ljetnoj školi European Piano Teachers Association u Dubrovnik, Hrvatska (1999. i 2001.), na Pariškom klavirskom programu Ecole Normale de Musique Alfred Cortot, Pariz, od 2006. na Musicalti u Rouffachu (Francuska), na Forum internacional Orihuela (Španjolska), na međunarodnoj Enharmonia Academy (Italija) i u dvorani Shiodome u Tokiju (Japan).
Godine 1995. pokrenuo je godišnji ljetni seminar za mlade soliste posvećen Mozartovoj koncertantnoj glazbi u suradnji sa Sveučilištem u Temišvaru. Osim toga, razna nacionalna i međunarodna natjecanja pozivaju ga da sudjeluje u njihovim žirijima.
Njegovo neumorno djelovanje kao solista i dirigenta rezultiralo je praizvedbama djela mnogih skladatelja, među kojima su Honegger, Lipatti, Perrin, Balissat, Fries, Metianu, Scolari, Derbès, Kovach; kao i prvo europsko slušanje čuvenog Le Jeu des Contraires Henrija Dutilleuxa (1989.) i nekoliko prvih svjetskih snimaka Honeggera, Martina, Crasa, Perrina, Derbèsa, Busonija, Balissata, Chaliera, Kovacha, Friesa, Gaudiberta.
O Antonioliju su snimljena dva filma W. Wehmeyera (Njemačka): Hearing Vocation (na otoku San Giulio, 2000.) i Listening Eyes , o odnosu s Temišvarskom filharmonijom (2002.).
U studenom 1999. Antonioli je izabran za redovitog člana Srednjoeuropske akademije znanosti i umjetnosti. U listopadu 2008. objavljena su cjelovita djela za glasovir Arthura Honeggera. Ova snimka, nastala na poseban zahtjev Honeggerove kćeri, nagrađena je s 5 dijapazona. Njegova posljednja dva CD-snimka romantičnih skladatelja (Chopin, Brahms, Fauré) u prekrasnoj akustici ženevske dvorane Victoria-Hall (1888.) (za njemačku izdavačku kuću Klanglogo, distribucija Naxos) posebno su cijenjena, osobito u Sjedinjenim Državama.